Балабақша Авторлық бағдарлама бойынша оқу-әдістемелік материалдар
Еліміздің барлық педагогтарының білімі мен тәжірибесін біріктіріп, білім сапасын арттыру үшін барлық педагогтардың еңбектерін осы сайтта жинадық. Сайтта 234 материал жарияланған. Сіз осының барлығын сайттан жүктеп сабағыңызға қолдана аласыз.
Барлығы: 234 материал
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандарты бойынша жасалған. Жаңа оқу жылына арналған
«Ұлттық ойындар арқылы балабақшада рухани-адамгершілік тәрбие беру»
Қазақ халқының сан ғасырлық тарихында ұрпақ тәрбиесі ең маңызды мәселе болып келген. Бала тәрбиесі – ұлт болашағының кепілі, ел ертеңінің іргетасы. Ата-бабамыз балаға «адам бол» деп тілек айтып, оның бойына кішкентайынан имандылық, адамгершілік, ізгілік, мейірімділік сияқты құндылықтарды сіңіруге тырысқан. Бұл тәрбие жүйесі халықтың өмір салтынан, дәстүрінен, ауыз әдебиетінен, ұлттық ойындарынан бастау алып, қазіргі заманғы тәрбиемен сабақтасып келеді. Осындай ұлт руханиятының ажырамас бір бөлшегі – ұлттық ойындар.Ұлттық ойын – тек қана көңіл көтеру құралы емес, ол – халқымыздың дүниетанымын, мәдениетін, тарихын, мінез-құлқын, салт-дәстүрін бойына сіңірген тәрбиелік мәні зор мәдени мұра. Әсіресе, мектепке дейінгі жастағы балалар үшін ойын – негізгі әрекет түрі. Баланың дамуында, жеке тұлға болып қалыптасуында ойынның орны ерекше. Осы жаста бала айналасындағы құбылыстарды, адамдар арасындағы қарым-қатынасты, мінез-құлық үлгілерін ойын арқылы түсінеді және қабылдайды.
Балабақша
Авторлық бағдарлама
Мектепке дейінгі балалар
«Развитие логического мышления через дидактические игры в детском саду»
В ходе изучения темы развития логического мышления у дошкольников через дидактические игры был проведён анализ психолого-педагогической литературы, методических рекомендаций и практического опыта воспитателей. Исследование опиралось на работы Л. С. Выготского, Ж. Пиаже, В. А. Сухомлинского, а также современные разработки в области дошкольного образования.В процессе работы были выделены ключевые принципы организации дидактических игр: соответствие возрастным особенностям, постепенное усложнение заданий, активное вовлечение детей и создание эмоционально комфортной среды. Кроме того, были проанализированы виды игр, наиболее эффективные для формирования анализа, сравнения, классификации и умозаключения.Практическая часть исследования включала подбор и апробацию игр в условиях детского сада, что позволило выявить положительное влияние игрового метода на развитие познавательной активности и мыслительных операций у детей
Балабақша
Авторлық бағдарлама
Мектепке дейінгі балалар
«Балабақшада дидактикалық ойындар арқылы логикалық ойлау қабілетін дамыту»
Бұл әдістемелік нұсқаулық балабақшада дидактикалық ойындар арқылы мектепке дейінгі жастағы балалардың логикалық ойлау қабілетін дамытуға арналған. Құралда ойынды тиімді ұйымдастыру жолдары, балалардың жас ерекшелігіне сәйкес логикалық тапсырмалар түрлері, ойын сценарийлері мен рефлексиялық әдістер қарастырылған. Сонымен қатар, цифрлық дидактикалық ойындар, интерактивті қосымшалар, QR-кодпен берілетін тапсырмалар, лего және нейрожаттығу элементтерімен ойынды ұйымдастыру тәжірибесі берілген. Әдістемелік нұсқаулық тәрбиешілерге, педагог-мамандарға, жас мұғалімдерге ойын арқылы танымдық, зияткерлік дағдыларды қалыптастыруда бағыт-бағдар береді. Ұсынылып отырған әдістер баланың шығармашылық ойлауын, салыстыру, жалпылау, талдау дағдыларын дамыта отырып, еркіндік пен белсенділікке баулиды. Нұсқаулық балабақшадағы білім беру үдерісін жаңғыртуға бағытталған.
Балабақша
Авторлық бағдарлама
Мектепке дейінгі балалар
«Балабақшада баланың сөздік қорын дамытудың ойын тәсілдері»
Бұл әдістемелік нұсқаулық балабақшада баланың сөздік қорын дамытудың ойын тәсілдері – тілдік дамуды табиғи, қызықты және тиімді жолмен қамтамасыз ететін әдістемелік бағыт. Ойын барысында бала жаңа сөздерді меңгеріп қана қоймай, оларды сөйлемде қолдануға, ойды нақты және толық жеткізуге дағдыланады. Дидактикалық, сюжеттік-рөлдік, қимылды және сөздік ойындар баланың қызығушылығын арттырып, қарым-қатынас дағдыларын жетілдіреді. Әдістемелік нұсқаулықта әр жас ерекшелігіне сай ойын түрлері, ұйымдастыру жолдары, бақылау және бағалау критерийлері қарастырылған. Бұл тәсілдер тәрбиешілерге күнделікті іс-тәжірибеде қолдануға қолайлы, ал ата-аналарға баламен үй жағдайында тіл дамытуға мүмкіндік береді. Нәтижесінде бала бай сөздік қор, сауатты сөйлеу және шығармашылық ойлау қабілетіне ие болады.
Балабақша
Авторлық бағдарлама
Мектепке дейінгі балалар
«Қазақтың ұлттық құндылықтарын меңгерту: балабақшадағы тәрбие жұмысының әдістемесі»
Бұл әдістемелік нұсқаулықта мектепке дейінгі ұйымдарда қазақтың ұлттық құндылықтарын меңгертуге бағытталған тәрбие жұмысының мазмұны, әдіс-тәсілдері және ұйымдастыру жолдары қарастырылады. Нұсқаулықта ұлттық ойындар, ән-күй, тұрмыс-салт дәстүрлері, ұлттық тағамдар мен киімдер арқылы балалардың рухани-адамгершілік қасиеттерін, отаншылдық сезімін қалыптастыру әдістері берілген. Сондай-ақ, педагогтарға арналған бақылау парақшалары, ата-аналармен сауалнама үлгілері және тәрбие процесін бағалау мен мониторинг жүргізу әдістемесі қамтылған. Ұлттық сананы дамыту, ұлттық құндылықтарды күнделікті оқу-тәрбие процесіне енгізу және тиімділігін арттыруға арналған тәжірибелік ұсыныстар берілген. Нұсқаулық балабақша педагогтары, әдіскерлер және ата-аналар қауымына арналған.
Балабақша
Авторлық бағдарлама
Мектепке дейінгі балалар
Қиял қанат бітірген бояу
"Қиялға қанат бітірген бояу" тақырыбында тәрбиешілермен дәстүрден тыс сурет салудың бірнеше техникалармен таныстыру,Эбру техникасына толығырақ тоқталу және жұмыс жүргізу
Балабақша
Авторлық бағдарлама
Мектепке дейінгі балалар
Мектепке дейінгі тәрбиеде ертегілерді тиімді қолдану бағдарламасы» (балабақшада балаларды дамытуға раналған құрал)
Балабақша – баланың тұлға болып қалыптасуының алғашқы қадамдары жасалатын маңызды кезең. Бұл кезеңде бала қоршаған орта туралы алғашқы түсініктерін қалыптастырып, негізгі мінез-құлық нормаларын меңгереді. Балабақшадағы тәрбие беру үрдісі тек білім берумен шектелмей, балаларды әлеуметтік, рухани, адамгершілік тұрғысынан дамытуға бағытталады. Сондықтан тәрбиешілердің алдында маңызды міндеттердің бірі – бала бойына ұлттық және жалпыадамзаттық құндылықтарды сіңіру, олардың ойлау қабілеттерін дамыту, шығармашылықтарын жетілдіру және тұлға ретінде тәрбиелеу болып табылады.
Тәрбие беру процесінде әртүрлі әдістер қолданылады, бірақ олардың ішінде ең тиімділерінің бірі – ертегілер арқылы тәрбие беру әдісі. Ертегілер – адамзат мәдениетінің ең көне әрі терең мазмұнды дүниелерінің бірі. Олар тек қиял-ғажайып оқиғалар тізбегі ғана емес, баланың санасына сіңірілетін өмірлік сабақтар мен тәрбиелік мәні зор ақпараттардың қайнар көзі болып табылады.Ертегілердің баланың дамуына тигізетін әсері сан алуан
Балабақша
Авторлық бағдарлама
Мектепке дейінгі балалар
Мектепке дейінгі тәрбиеде ертегілерді тиімді қолдану бағдарламасы» (балабақшада балаларды дамытуға раналғ
Балабақша – баланың тұлға болып қалыптасуының алғашқы қадамдары жасалатын маңызды кезең. Бұл кезеңде бала қоршаған орта туралы алғашқы түсініктерін қалыптастырып, негізгі мінез-құлық нормаларын меңгереді. Балабақшадағы тәрбие беру үрдісі тек білім берумен шектелмей, балаларды әлеуметтік, рухани, адамгершілік тұрғысынан дамытуға бағытталады. Сондықтан тәрбиешілердің алдында маңызды міндеттердің бірі – бала бойына ұлттық және жалпыадамзаттық құндылықтарды сіңіру, олардың ойлау қабілеттерін дамыту, шығармашылықтарын жетілдіру және тұлға ретінде тәрбиелеу болып табылады.
Тәрбие беру процесінде әртүрлі әдістер қолданылады, бірақ олардың ішінде ең тиімділерінің бірі – ертегілер арқылы тәрбие беру әдісі. Ертегілер – адамзат мәдениетінің ең көне әрі терең мазмұнды дүниелерінің бірі. Олар тек қиял-ғажайып оқиғалар тізбегі ғана емес, баланың санасына сіңірілетін өмірлік сабақтар мен тәрбиелік мәні зор ақпараттардың қайнар көзі болып табылады.Ертегілердің баланың дамуына тигізетін әсері сан алуан
Балабақша
Авторлық бағдарлама
Мектепке дейінгі балалар
Мектеп алды тәрбие мен оқытуда Губка әдісін қолданудың тиімді жолдары
Бүгінгі білім беру жүйесінде мектеп алды тобының оқу процесінде белсенді
қатысуы, олардың ойлау қабілетін дамыту және алған білімдерін нақты өмірде
қолдана білуі маңызды орын алады. Осы мақсатты жүзеге асыру үшін әртүрлі
әдістемелер мен оқыту технологиялары қолданылады. Соның бірі – Губка әдісі.
Бұл әдіс мектеп алды тобының материалды тиімді меңгеруіне, оқудағы ынтасын
арттыруға және ұзақ уақыт бойы есте сақтау қабілетін дамытуға бағытталған. Губка
әдісінің негізгі идеясы – мектеп алды топ ақпаратты сіңіруге бейімдеу, бірақ оны
тек пассивті түрде емес, белсенді түрде қабылдауға үйрету. Əдіс барысында
оқушылар түрлі сұрақтарға жауап беру, ой-пікірлерін білдіру, тапсырмаларды
орындау арқылы білімдерін жаңартып, тереңдетеді.
Губка әдісінің мақсаты – мектеп алды тобының алған білімдерін жадында ұзақ
сақтап қалу, сыныптағы әр баланың ой-өрісін дамыту және алған ақпаратты іс
жүзінде пайдалана білу дағдыларын қалыптастыру. Бұл әдіс сабақтың тиімділігін
арттырып қана қоймай, оқушының пәнге дег
Балабақша
Авторлық бағдарлама
Мектепке дейінгі балалар
ӘДІСТЕМЕЛІК ҚҰРАЛ “Мектепке дейінгі балалардың шығармашылық қабілеттерін дамытуда ойын технологияларын қолдану”
КІРІСПЕ
Қазіргі таңда мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту жүйесінің басты
міндеттерінің бірі — баланың шығармашылық әлеуетін ашу және оны
дамыту. Шығармашылық қабілет – бұл баланың өзіндік ойлау, елестету,
қиялдау және жаңалық ашу қабілеттерінің көрінісі.
Ойын – мектепке дейінгі баланың негізгі әрекеті болғандықтан,
шығармашылықты дамытудың ең тиімді құралы да – ойын
технологиялары. Ойын арқылы бала өз ойын еркін жеткізеді, жаңа
бейнелер мен ойларды тудырады, өмірлік тәжірибесін кеңейтеді.
І. МЕКТЕПКЕ ДЕЙІНГІ БАЛАНЫҢ ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ
ҚАБІЛЕТІ ҰҒЫМЫ
1.1. Шығармашылық қабілеттің мәні мен маңызы
Шығармашылық қабілет – адамның өмірлік іс-әрекетінде жаңа, бұрын
болмаған шешімдер таба алу қасиеті. Мектепке дейінгі жаста
шығармашылық қабілет ойында, сурет салуда, ертегі құрауда, мүсіндеуде,
би мен ән айтуда айқын көрінеді.
1.2. Мектепке дейінгі баланың шығармашылық дамуының
ерекшеліктері
• Қиял мен елестетудің белсенділігі;
• Эмоциялық әсерге тез берілуі;
• Сезім мен ойдың біртұтастығы;
• Еркіндік
Балабақша
Авторлық бағдарлама
Мектепке дейінгі балалар
«Мектеп жасына дейінгі 4 жастағы балалардың танымдық дағдыларын қалыптастыруда ойын-жаттығулардың тиімділігі»
Әдістемелік құрал
Балабақша
Авторлық бағдарлама
Мектепке дейінгі балалар
Жасанды интеллектті интеграциялау
Жасанды интеллектті интеграциялау
Балабақша
Авторлық бағдарлама
Мектепке дейінгі балалар
« Білім алушылардың тұлғалық дамуы жəне құндылықтарға негізделген тəрбие"
Кіріспе
Қазіргі заманның жаһандану үдерісі мен қарқынды өзгерістері білім
беру жүйесіне жаңа талаптар қояды. Бүгінгі мектепке дейінгі
тəрбиенің негізгі міндеті – баланы тек мектепке дайындау емес,
сонымен қатар рухани бай, мəдениетті, жауапты жəне шығармашыл
тұлға ретінде қалыптастыру. Осыған байланысты еліміздің білім
беру саласында тəрбиенің рөлі артып, бүлдіршіндердің тұлғалық
дамуына жəне құндылықтарға негізделген тəрбиеге ерекше көңіл
бөлінуде.
Бала – тəрбиенің де, дамудың да өзегі. Оның қабілеттерін ашу, өзін-
өзі тануына жол ашу жəне адамгершілік қасиеттерін қалыптастыру –
қазіргі тəрбиешінің басты міндеті. Балабақша жасы – тұлғалық
ізденістер мен құндылықтық бағдарлардың алғашқы, өте сезімтал
кезеңі.
Тұлғалық даму – баланың ішкі жан дүниесі, мінез-құлқы мен
қарапайым көзқарастарының қалыптасу үдерісі. Бұл дамуға негіз
болатын тəрбие жүйелі, мақсатты жəне құндылыққа бағытталған
болуы тиіс. Мейірімділік, сыйластық, адалдық, еңбекқорлық,
отансүйгіштік сияқты қасиеттер – тəрбиенің
Балабақша
Авторлық бағдарлама
Мектепке дейінгі балалар
Жаңа инновациялық технологияларды балабақшада қолдану»
Қазіргі заманда білім беру жүйесі үлкен өзгерістер мен жаңарулар кезеңінде тұр. Бұл үрдіс мектепке дейінгі білім беру саласына да тікелей әсер етуде. Себебі баланың дамуындағы ең маңызды кезең — оның балабақшадағы жасы. Дәл осы шақта баланың жеке тұлғалық қасиеттері, танымдық белсенділігі, шығармашылық қабілеттері қалыптасып, дамиды. Сондықтан осы кезеңде қолданылатын әдіс-тәсілдер мен технологиялар заманауи талаптарға сай болуы қажет.
Бүгінгі балабақша — тек қарапайым тәрбие ошағы емес, бұл – білім мен шығармашылықтың бастауы. Сол себепті баланың дамуына ықпал ететін инновациялық технологияларды қолдану – басты қажеттілік. Инновациялық технологиялар арқылы балалардың қызығушылығын оятып, ойлау қабілетін дамытып, оқу мен ойын әрекетін үйлестіруге болады.
Аталған әдістемелік құралдың негізгі мақсаты — мектепке дейінгі ұйымдарда инновациялық технологияларды тиімді қолдану жолдарын көрсету, олардың бала дамуына ықпалын сипаттау, тәрбиешілерге нақты әдістемелік көмек ұсыну. Сонымен қатар,
Балабақша
Авторлық бағдарлама
Мектепке дейінгі балалар
“ Ұлттық мұра – ұрпақ тәрбиесінің негізі: ойын, қолөнер және асық технологиясы”
Қазіргі таңда қоғамдағы рухани жаңғыру, ұлттық болмысқа оралу үрдістері
– білім беру саласына да жаңаша талаптар қоюда. Ел болашағын
тәрбиелейтін мекеме – балабақша. Бұл – баланың тұлға ретінде
қалыптасуының алғашқы баспалдағы. Сондықтан да мектепке дейінгі білім
мен тәрбиенің мазмұнына ұлттық идея мен ұлттық құндылықтарды енгізу –
уақыт талабы. Осы ретте қазақ халқының сан ғасырлық тарихынан сыр
шертетін ұлттық ойындар, қолөнер дәстүрі мен асық технологиясы –
тәрбиенің негізіне айналуы тиіс.
Балабақша жасындағы балалардың зейіні мен қиялы ерекше дамыған
кезеңде оларды ұлттық мұрамен таныстыру аса маңызды. Бұл жаста олар
ойын арқылы білім алып, ұжымда әрекет етуге, тәртіпке, ең бастысы –
адамгершілікке, еңбексүйгіштікке, ата-баба дәстүрін құрметтеуге үйренеді.
Әсіресе, ойын түрінде ұсынылған дәстүрлі өнер мен мәдени мұра – баланың
жадында ұзақ сақталып, өмірлік тәжірибеге айналады. Ұсынылып отырған
4
«Ұлттық мұра – ұрпақ тәрбиесінің негізі: ойын, қолөнер және асық
технологиясы» атты әд
Балабақша
Авторлық бағдарлама
Мектепке дейінгі балалар
Әдістемелік құрал “Құм терапиясы”
Қазіргі білім беру жүйесінде мектепке дейінгі жастағы балалардың психоэмоционалды дамуына ерекше назар аударылуда. Баланың ішкі әлемін тану, оның көңіл-күйі мен сезімдерін түсіну, өзін-өзі көрсету қабілетін дамыту – балабақша педагогтарының күнделікті қызметінің маңызды бөлігіне айналды. Осы орайда баланың шығармашылық қабілетін дамытумен қатар, оның ішкі жан дүниесін емдеп, тыныштандыра алатын құралдардың бірі – құм терапиясы.
Құм терапиясы – арт-терапия бағытына жататын ерекше әдіс. Ол арқылы бала табиғи материал – құмды қолданып, өз ойы мен сезімін білдіреді. Сурет салу элементтерімен біріктірілген құм терапиясы баланың сенсорлық, когнитивтік, эмоционалды және тұлғалық дамуын кешенді түрде қамтамасыз етеді. Бұл процесс баланы еркін сезінуге, шығармашылықпен ойлауға, ішкі уайымдарын, қорқыныштарын символдар арқылы бейнелеуге мүмкіндік береді.
Жұмыстың мақсаты:
Балабақша жағдайында құммен сурет салу арқылы балалардың шығармашылық, эмоционалдық және коммуникативтік қабілеттерін дамыту,
Балабақша
Авторлық бағдарлама
Мектепке дейінгі балалар
Әдістемелік құрал “Құм терапиясы”
Қазіргі білім беру жүйесінде мектепке дейінгі жастағы балалардың
психоэмоционалды дамуына ерекше назар аударылуда. Баланың ішкі әлемін
тану, оның көңіл-күйі мен сезімдерін түсіну, өзін-өзі көрсету қабілетін дамыту
– балабақша педагогтарының күнделікті қызметінің маңызды бөлігіне
айналды. Осы орайда баланың шығармашылық қабілетін дамытумен қатар,
оның ішкі жан дүниесін емдеп, тыныштандыра алатын құралдардың бірі – құм
терапиясы.
Құм терапиясы – арт-терапия бағытына жататын ерекше әдіс. Ол арқылы бала
табиғи материал – құмды қолданып, өз ойы мен сезімін білдіреді. Сурет салу
элементтерімен біріктірілген құм терапиясы баланың сенсорлық, когнитивтік,
эмоционалды және тұлғалық дамуын кешенді түрде қамтамасыз етеді. Бұл
процесс баланы еркін сезінуге, шығармашылықпен ойлауға, ішкі уайымдарын,
қорқыныштарын символдар арқылы бейнелеуге мүмкіндік береді.
Жұмыстың мақсаты:
Балабақша жағдайында құммен сурет салу арқылы балалардың
шығармашылық, эмоционалдық және коммуникативтік қабілеттерін дамыту,
Балабақша
Авторлық бағдарлама
Мектепке дейінгі балалар
Әлістемелік құрал “Жас эколог”
алдымен, жас ұрпақтың бойына адамгершілік, парасаттылық, еңбекқорлық,
табиғатқа деген сүйіспеншілік пен жанашырлықты сіңіре отырып, тұлға
ретінде қалыптастыруды көздейді. Осы тұрғыдан алғанда, мектепке дейінгі
білім беру мекемелерінде экологиялық тәрбие – жеке тұлғаның үйлесімді
дамуының негізі ретінде қарастырылады.
Баланың табиғатқа деген қызығушылығы – оның даму барысында табиғатпен
тікелей қарым-қатынас жасау арқылы пайда болады. Жаратылыстың
сұлулығына сүйсіну, гүлдің иісін сезу, ағаштың көлеңкесінен ләззат алу,
жаңбырдың сылдырына құлақ асу – баланың өмір сүру кеңістігімен танысып,
өзін табиғаттың бір бөлшегі ретінде сезінуінің алғашқы қадамдары. Дәл осы
сәтте тәрбиешінің рөлі ерекше – ол табиғаттың тылсымын балаға жеткізуші,
қоршаған ортамен байланысты нығайтушы, экологиялық мәдениетті бойына
сіңіруші жетекші тұлға болып табылады.
Осыған орай, балабақша тәрбиешілері мен мамандарына арналып әзірленген
«Жас эколог» әдістемелік құралы – мектепке дейінгі жастағы балаларға
экологиялы
Балабақша
Авторлық бағдарлама
Мектепке дейінгі балалар
ҰЛТТЫҚ ҚҰНДЫЛЫҚТАРДЫ БАЛАБАҚША ЖҮЙЕСІНЕ ЕНГІЗУ СТРАТЕГИЯСЫ
Бұл әдістемелік құрал балабақша басшысына арналып, мектепке дейінгі білім беру ұйымында ұлттық құндылықтарды жүйелі түрде енгізуге бағытталған басқарушылық, ұйымдастырушылық және нормативтік іс-шаралар кешенін қамтиды. Басшы – ұжымдағы басты бағыт беруші тұлға ретінде тәрбие мен білім беру үдерісінің мазмұнына ұлттық құндылықтарды сіңіруде шешуші рөл атқарады.
Басшының негізгі іс-әрекеті:
• Ұлттық құндылықтарға негізделген оқу-тәрбие процесін жоспарлау және басқару;
• Педагогтар мен ата-аналар арасындағы ынтымақтастықты үйлестіру;
• Ішкі бұйрықтар мен нормативтік құжаттар арқылы бағыт беру;
• Оқу-әдістемелік кеңестер мен мониторингтік бақылау жүргізу.
Кіріспе
Ұлттық құндылықтар – елдің болмысын айқындайтын, ұрпақтың рухани тірегі. Мектепке дейінгі кезеңде ұлттық болмысты бала бойына сіңіру – басшының жүйелі басшылығы мен ұйымдастыруымен жүзеге асады.
Өзектілігі
Мемлекетіміздің білім саясаты рухани жаңғыру, ұлттық бірегейлікті сақтау бағытына негізделіп отыр. Осы тұрғыда балабақшада бер
Балабақша
Авторлық бағдарлама
Мектепке дейінгі балалар
Авторлық бағдарлама: Балалардың логикалық ойлауын дамыту бағдарламасы
Балалардың логикалық ойлауын дамыту бағдарламасы
Балабақша
Авторлық бағдарлама
Мектепке дейінгі балалар
1
2
...
12
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!

Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!

